تور اروپاتور اروپا10102222334455667788991111دور دنیادور دنیا

گروه تورهای نوین برگزار کننده تورهای خارجی و داخلی در 30 استان کشور

 گردنبند الماس و زمرد | جواهر شاهدخت قاجار بازگشت

موزه جواهرات ملی یکی از آن موزه هاست که دیدنش را نباید به هیچ وجه از دست دهید. موزه ای با مجموعه های خارق العاده و بی بدیل که ارزشمندترین اشیاء و جواهرات ایران را در خود جای داده است. الماس دریای نور، زیورآلات سلطنتی، جواهرات گران قیمت فرح و … از جمله موارد جذابی است که دراین موزه پیش روی شما قراردارد.

برای آشنایی بابرخی ازجواهرات واشیاء ارزشمندموزه بخوانید :  آثار موزه جواهرات ملی

یکی از مجموعه های جالب توجه موزه جواهرات، جواهرات سلطنتی آن است. گردنبند زمرد و الماس پیش رو جنسی از نقره دارد و به سنگ های قیمتی و ارزشمندی چون زمرد و الماس آراسته شده. اگر خوب به این گردنبند باشکوه دقت کنید، می بینید در اطراف هر زمرد، قابی طلایی و ردیفی از الماس هاست که آن را احاطه کرده است. وزن بزرگ ترین زمرد موجود در این گردنبند سلطنتی را ۱۰ قیراط (حدود ۲ گرم) ارزیابی می کنند. 

گویند گردنبند زمرد و الماس متعلق به قمر السلطنه، یکی از شاهزادگان قاجار و دختران فتحعلی شاه بوده است. امروزه این گردنبند زیبا در موزه ملی جواهرات واقع در خیابان فردوسی نگهداری می شود و همه روزه از ساعات ۱۴ تا ۱۶:۳۰ می توانید به بازدیدش بروید.

دوره تاریخی: قاجار

محل نگهداری: موزه ملی جواهرات، تهران

 
تاریخ خبر:  1396/03/03
جمعه 7 اردیبهشت 1403
ورود آژانس‏های همکار
رمز خود را فراموش كرده‌ام
http://www.irantouronline.ir/registration.aspx
http://www.subscribepage.com/u6d8y8

تمامی کالا و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.